Huisregels en klachten regeling

Om uw het beste van dienst te kunnen zijn en om zelf ook prettig en veilig te werken gelden onderstaande huisregels:

Huisregels

1.    Bij de eerste behandeling vragen wij u de eventuele verwijsbrief, het verzekeringspasje en legitimatie mee te nemen naar de praktijk.

2.    Uw fysiotherapeut zal de volgende gegevens van u nodig hebben:

– Naam, adres, geboortedatum
– Telefoonnummer en email-adres
– Verzekeringsgegevens
– BSN

3.    Wij vragen u een badlaken / strandlaken mee te nemen.

4.    De betaling voor fysiotherapie wordt geheel of gedeeltelijk door uw zorgverzekeraar vergoed, afhankelijk van uw verzekering. U bent er zelf verantwoordelijk voor om u op de hoogte te stellen van uw eigen verzekeringsvorm en voorwaarden. Indien één en ander u niet duidelijk is kunt u het beste contact op nemen met uw zorgverzekeraar.

5.    Wij verzoeken u altijd uw afspraken vast te leggen op het afsprakenkaartje of via mail. Dit voorkomt onnodige misverstanden.

6.    Het annuleren van gemaakte afspraken dient 24h van te voren te gebeuren, dan wordt de gereserveerde tijd niet in rekening gebracht.

7.    De directie aanvaardt geen aansprakelijkheid voor diefstal of beschadiging van eigendommen in de praktijk of daarbuiten.

8.    In geval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe bevoegde instantie (brandweer, politie) op te volgen. Tevens hangen er calamiteitenplannen bij de uitgangen.

9.    Roken is niet toegestaan in het gehele gebouw.

10.    Wij verzoeken u gebreken of storingen direct te melden bij één van de medewerkers.

11. Incidenteel kan het voorkomen dat u door een vervangend fysiotherapeut wordt behandeld in plaats van uw vaste therapeut. Dat komt doordat sommige behandelingen spoedeisend zijn, in geval van afwezigheid door ziekte e.d. en het logistiek niet anders in te plannen is. Wij vragen daarvoor uw begrip. Indien mogelijk trachten wij u hierover tijdig te informeren.

12. Bij gebruik van de oefenzaal is schoon schoeisel verplicht.

13. Computers en andere apparatuur worden alleen door de medewerkers van FysioVars  bediend. Het is dus niet toegestaan deze zelfstandig te gebruiken.

14. Iedere cliënt heeft ten allen tijden het recht op inzage in zijn of haar behandeldossier. Hiertoe kunt u uw behandelend fysiotherapeut om inzage verzoeken.

15. Bij eventuele onduidelijkheden beslist de praktijkhouder.

16. U dient op de hoogte te zijn van onze privacy policy. Deze is te vinden op onze site of vraag het aan een van onze medewerkers.

Klachtenregeling

Uiteraard doen wij er alles aan om de behandeling en het contact met u zo prettig mogelijk te laten verlopen. Desondanks kan het zijn dat u een klacht heeft over de behandeling, of over een van onze therapeuten. Geef dit aan! Wij horen het graag indien u ontevreden bent. We proberen dan samen tot een oplossing te komen.

Vind u het moeilijk om de klacht met uw eigen therapeut te bespreken? Neem dan contact op met een van de andere therapeuten om uw klacht te bespreken.

Mochten we er, ondanks uw en onze inzet, samen toch niet naar tevredenheid uit komen, dan kunt u zich wenden tot het KNGF. Informatie over de klachtenregeling van deze beroepsvereniging vindt u hier.

MAAK EEN AFSPRAAK

Wilt u meer weten over onze diensten of wilt u een afspraak maken?

Maak een afspraak